fredag 21 januari 2011

Välkommen!

nu är jag alltså tillbaka i blogglivet. Jag tröttnade på min blogg uteliv för 2 år sedan, så jag tog bort den. men lite lite saknade jag det här allt. Sedan blev jag inspirerad av alla de här fina inredningsblogg som finns. Så nu har jag funderat jättelänge vad min blogg ska heta....

Fru Vallmo - jag älskar vallmo i alla färger och storlek, De är så otrolig vackra och ömtåliga. Jag älskar deras lätthet när de rör sig i vinden och det bästa de är lätt att sköta om.
Sedan har jag läst triologin av fransyskan Noëlle Châtelet så klart på tyska  Das Sonnenblumenmädchen, Die Klatschmohnfrau und Die Dame i Blau. Det är jättelänge sedan, men jag älskar dem här böckerna.
En fascinerande triologi av kvinnors längtan, osäkerhet och insikter.  Så för mig passar namn perfekt, och jag hoppas några fastnar här.

...vad jag vill skriva om:
vi flyttade från en storstad KÖLN till en liten/liten/ by i Ångermanland och jag är fortfarande förälskat i naturen här, i takten som saker och ting händer ( Jag njuter varje gång när jag handlar att lega fram varorna med kodstrecken fram, helt underbart!) Vi köpte en tomt med mycket jobb, så det ska handlar om våra projekt, mina sysslor/pysslor.. mina loppisfynd, inredning, mat. faktiskt om allt som händer här omkring mig.


Jag hoppas ni tycker om detta:  Viel Spass!

Inga kommentarer: