torsdag 17 februari 2011

Hjälp nr.2: Jag är en kälkborgare

Jag tror jag behöver ett nytt ettikett hjälp!
Är jag mer svensk än en svensk???
Det spelar ingen roll vilken tidning jag öppnar eller  reklambladen ibland även på en blogg, överallt ser jag semlor. Oh så goda, de ser ut! Jag får saliva i munnen bara vid tanken på stora semlor.
Men fettisdag är väl först den 8. mars, eller?
Bara att jag vet att man ska äta på fettisdag semlor, så gör vi det först då och bara då! Jag firar ju julafton även bara på julafton och inte redan 2. advent. Eller jag äter inte påskägg nu, trots att de skulle smaka med Kalles kaviar redan idag. Varför tar jag på mig en tradition (Vi har karneval på blåmåndag och fettisdag) som jag inte är uppväxt med på ett så allvårligt sätt?
Ni får gärna tänka nu, vilken kälkborgare hon är, jag tycker ju ni ha rätt! Jag måste ju vara den inskränkaste figuren som finns

Hjälp mig, ger mig argumenten, varför jag ska köpa semlor, nu, idag , imorgon.... 8. mars...!

Inga kommentarer: