fredag 18 februari 2011

Hur ofta har du hört att du är galen?

Andra fredagsfråga idag:
Miss Li blev intervjuad av muzic.se (Christian Bertell) 2009
Frågan: Hur ofta har du hört att du är galen?
Jag: När jag var liten / tonåring hörde jag det nästan jämnt. Mina kompisar och jag, vi har varit så fåniga och skrattade över allt och ingenting, tills folk verkligen blev irriterad, (jag har verkligen en extraspeciell skratt, och eftersom det var flera som blev irriterad, slutade jag under en period (17-20 år) skratta högt!)och då fick vi höra det x flera. Jag har aldrig känt mig galen, den galna tror ju att sitt beteende är normal. Nu förtiden får jag bara höra det av min familj, när jag har mina galna 5 minuter (precis som hundar) då kan jag sjunga högt opera om vår familj, eller jag dansar så fult, att de bara skrika: SLUTA!!! Då kan de säger, men mamma du är ju inte klokt! Under en viss period efter förlossningen kommer jag ihåg när jag amnade, var jag så glömsk och förvirrad att jag tvivlade lite på mina flingor i påsen, jag kunde hitta telefonen i kylskåpet, glömma hur gammal jag och mina barn var....men då fick jag lugna ner mig eftersom det skulle vara normalt! Eller?


Så här svarade Miss Li:
Hur ofta har du hört att du är galen?
- Det har funnits olika uttryck för det här, vissa har också sagt att jag har DAMP och ADHD, fast jag har ingen sån prognos. Det är nog bara det att jag är väldigt glad då jag spelar musik. - Ibland känner jag att jag har lite mycket i huvudet och jag är liksom rastlös. Det kan kanske uppfattas som att jag är lite galen. Jag har svårt att sitta stilla och göra samma sak alldeles för länge. Jag kan delvis hålla med, men i min värld är jag bara en knäpp.... ja, jag känner mig bara konstig för det mesta, men...ja, jag är galen. Precis, det passar nog.
muzic.se Christian Bertell. 20090422

1 kommentar:

Miruschka sa...

Det har jag nog hört många gånger och det i samband med mina loppisköp!! Saker som jag tycker jättefina, men som andra tycker är skräp!!

Sv: tack för krya-på-dig kommentaren, det känns liiite bättre;)

Kram♥