måndag 21 mars 2011

En sent måndagslista (men i mitt huvud redan kl.05.30)

Har jobbat igen och jag vill utnyttja varenda minut i sängen, så jag klev inte upp för att skriva en måndagslista för att peppa mig! Trots att jag behövde den mer än vanligt. Så jag har gjort det imorse i mitt huvud. Och den lät så här:(På morgonen 05.30)

 Jag är glad för att:
  • det är redan ljust nu kl. 05.30
  • det är 21.mars, var detta inte vårdagjämning?
  • jag har ett jobb.
  • jag har haft sovit riktig bra
  • jag vet vilken färg min tandborste ha.
  • resten av familjen måste kliva upp en timme senare.
  • att det ska bli +++++ grader♥
  • vi har bananer kvar, så att jag har en "frukost" i bilen
  • bilen fungerar.
  • jag får kaffe på jobbet.
Det var det som hjälpte mig att kliva ur sängen. Sedan har det tillkommit:
  • det är +11
  • jag behöver inte vara taxichafför till tjejer idag
  • behövde inte handla
  • jag har mjölk till min eftermiddagskaffe
  • jag har kollat igen på Maries barnbarn och de är så söta
  • har jag tid nu för att kolla i era blogg!
Hoppas ni har haft en bra måndag!!

2 kommentarer:

Miruschka sa...

Visst känns det peppande att skriva måndagslista, man inser faktiskt att man har jättemycket att vara glad och tacksam över. Mycket kan tyckas vara bagateller, men det är det lilla som kan göra dagen!!
Ha det bäst:)
Kram♥

Den där Victoria sa...

Vilka härliga måndagslistor du får till. Som sagt, det finns mycket att vara tacksam över, som man glömmer bort.

Kram