fredag 1 april 2011

Nu ska hönsen dansa efter min "pipa"

Wooden toggle "York, 25mm"
Nu ska hönsen dansa efter min "pipa". Jag har beställt den här fina visselpipa på nätet. fressnapf.de
Eftersom jag vill nu äntligen att mina höns blir tama!!
Speciellt tuppen (han är inte med på bilden eftersom han är så skurig! Men snart har jag även honom under kontrollen. Den här pipan ska locka fram fåglar/höns, och när man då matar de med någonting gott. (havregryn?) så ska dem kunna äta snart ur handen och så kan man senare tar upp de utan problem, (så klart om vi konditionerar de på ett bra sätt!)  Det ska bli så spännande!!!
Idag ska vi träna .Det som är så roligt: pipan gör ett konstigt ljud, mer som om jag blåser i en kamm. Förstår ni? Än så länge har jag bara skrattat åt det här, men men... Hoppas det funkar, ni får hålla tummarna!







Jo, det är första april, och jag säger nu "April, April" 
Det som ni ser, är en vanlig knapp en dufflecoat-knapp. Förr i tiden lurade jag min kompis med en sånt knapp, då hade jag en hamster. Förr i tiden var jag mer spontan och så kom hon och sa "Vad är det här för någonting?" Och jag som tyckte att det här var min chans: Blåste genom hålet och sa allvarligt att det var en hamsterpipa. Det som var bäst att hamstern (kära Adele) kom precis då ut!! Haha jag hade det kul. Men min kompis var lite sur!!! Hoppas ni försår mitt skämt!!
Jag var med på ett mycket dummare skämt. Någon hade skrivit en annons: Golf GTI från 19? det är längesen men det var ingen gammal bil då, för kanske högst 20.000 kr. Och den skämtaren hade angett vårt telefonnummer (jag bodde tillsammans med kompisar) och det ringde och ringde och ringde och först fattade vi ingenting, sedag drog vi ut telefonsladden, men det slutade först efter några veckor tills nästan hela staden Köln hade ringt oss och då alla fattade: ATT VI INTE ÄGDE en GOLF GTI!
Nu skämtar jag inte, min dotter har maksjuka och jag är himlarädd att jag blir smittad. Jag desinficerar här som en tok.
Önskar er alla en fin fredag/helg! Och akta er, idag är det första APRIL!
Brukar ni lura folk på 1.april???

3 kommentarer:

Fröken Grön sa...

Haha, jag gick allt på det där till en början! Tänkte just att det var en himla fiffig uppfinning. Lurifax där!
Jag har inte hittat på något aprilskämt idag, kände mig lite inspirationslös. Kanske har jag iallafall blivit lurad fler gånger, men det är jag lyckligt ovetande om, hihi!
Ha en riktigt skön helg, Ute!
/Anna-Karin

Carina Sjölund sa...

Det var nästan så jag gick på det dära :)
Men visst kan man vara ganska så lättlurad i mellan åt!
Kramen på dig♥

Kringlor och krusiduller sa...

Jag trodde också en stund på det du skrev, tills jag skrollade ner texten :-). Själv har jag inte lurat någon idag och inte heller blivit lurad av någon annan (ja, förutom av dig då hi, hi).

Ha en fin fredagkväll!
Kram /Åsa