fredag 1 april 2011

Vad får dig att skratta/gråta?

 Intervju med Gisele Bündchen H&M magazine vår2011: Idag blir det två frågor eftersom jag tycker de hör ihop:

Vad får dig att skratta?
Jag: Jag har lätt för att skratta, det behövs inte mycket. Men mest av allt kan jag skratta åt min makes skämtar. Det var det varför jag blev tokförälskad i honom. Vi båda kan skämta och "bolla" med varandra att tåranar rinner. Och jag kan skratta över mig själv, jag har hamnat i så många roliga och pinsamma situationer, det är bara komiskt! Jag har mycket att bjuda på.
Vad får dig att gråta?
Jag: Black Beauty, Lassie-filmer. Herregud vad jag grät! Nu förtiden gråter jag fortfarande över hemska djuröden, men mest gråter jag ,när jag ser bilder/filmer/böcker över förintelse på andra världskriget. Jag gråter och gråter och skäms och mår riktig dåligt. (Trotsallt måste jag se sånt). När jag ser hemska saker i tvn som i Japan nu eller i Libyen, är jag mest chockat,jag hamnar i en chocktillstånd, det är sällan att jag verkligen gråta, då är det mest när mammorna letar förtvilat efter sina barn, eller allmänt när barn är inblandat. Och nu när jag bor så långt ifrån min familj/vänner har jag börjat gråta vid varje avsked!

Så här svarade Gisele:
Vad får dig att skratta?
- Min son. Allt han gör är så roligt.
Vad får dig att gråta?
- Jag är så känslig, jag gråter över allt, särskilt när barn är inblandade. När jag såg öm översvämmningarna i Pakistan kunde jag inte sluta att gråta. Barn och djur är så försvarslösa och när de drabbas är det förkrossande.

1 kommentar:

Miruschka sa...

Det som ALLTID får mig att skratta är Line och Alfons, deras kommentarer, gester och skratt.
Gråter väldigt sällan faktiskt, men när jag gör det är det när barn far illa.
Kram♥