lördag 14 maj 2011

An apple everyday...

keeps the doctor away, eller hur?
Jag har ont i halsen och känner mig lite förkyld, inte farligt men sådär att man inte sover så bra under nätterna pga ont i halsen. Bästa mormorstip är väl att dricka en kopp ingefära tee, men färsk ingefära har jag inte och jag tycker det smaker inte så bra.
Äpplen brukar vi har alltid och äpplen är enligt min mamma och mormor ett undermedel.
Ett riven äpple (mosen måste ha blivit brun!!!) har vi fått som barn mot diarreer och det hjälper fortfarande.
Äppelskalen- te undelättar ont i halsen, milder smärtorna. Så vad gör jag?


Och så äter jag en vickbonbon hela tiden det rådet fick jag av en arbetskompis.
Har ni några husmorstips???

5 kommentarer:

Fröken Grön sa...

Min morfar rekommenderade alltid en whiskey och ett varmt bad, - det fungerar faktiskt!
Krya på dig och ha en skön helg!
/Anna-Karin

Miruschka sa...

Vitlök har man hört ska vara bra, men man luktar inte så gott efter att ha ätit det;)
Hoppas du kryar på dig SNABBT!
Kram♥

Petra / Popetotrora sa...

Jag har tyvärr inga kloka husmåorstips att komma med alls. Men hoppas du kryar på dig snart!

Kringlor och krusiduller sa...

Jag brukar dricka massor med te med honung. Vet inte om det hjälper egentligen, men det känns iallafall lite bättre för stunden :-).

Ja, jag fick dina båda kommentarer. Men konstigt nog så har din första kommentar försvunnit nu när jag kollar min blogg. Mycket märkligt. Men nu verkar det ju funka iallafall som tur är.

Ha en fin helg!
Kram /Åsa

Jennie sa...

Första gången här!! Mysig blogg du har :) Det tipset önskar jag att jag hade vetat för ett par dagar sen, usch vad ont i halsen jag hade då! Men det ska testas nästa gång!! Håller med om ingefäran, äpplen är ju tusen ggr bättre...

Ha en bra dag, Jennie