lördag 14 maj 2011

liljor

Idag har jag varit på en utbildning, det var intressant och verkligen givande, men man blir så trött av att bara sitta och lyssna, oj har känslan att det inte blir en lång kväll för mig idag. (men det brukar jag säga många gånger och schwupps har det blivit ändå sent.)


Häromdan köpte jag liljor i en kruka, det var reapris bara 29kr. Och jag är helt övertygat att de kommer varje år i en av mina rabatter, kan det vara så? Tror ni som kan det med trädgården, att jag kan plantera de senare i rabatten? Anvisningen som följde var ju snål med information, bara att de trivdes bäst vid temp. mellan 12- 16 grader. Jag ska iaf prova och sätta ut de i vilda naturen igen, när det har blivit varmare även om de har redan blommat då. Det ska bli mitt trädgårdförsök, får se om de kommer upp nästa år då.
Nu ropar de efter mig. ha en skön kväll
Hej

3 kommentarer:

Ullis sa...

så vacker den är! Jag kan inget om liljor, men prova du att plantera den tycker jag!
Ha en fin kväll!
Ullis

Miruschka sa...

Tycker också att du kan prova, du har ju inget att förlora!
Hoppas du också får en skön kväll:)
Kram♥

Lövkojan sa...

Prova på, så gör jag med!

Vackra är de, kram Marie-Louise