lördag 28 maj 2011

Hade jag verkligen beställt det där allt?

Imorse kl. 06.00 klev jag upp ofrivillig på en av mina få lediga helger men det var fotbollscup för yngsta laget och resan dit var ju en bit.
Där stod jag och frös på sidan av fotbollsplanen och hejade, så mycket man får heja när barnet är i puberteten men mest frös jag väl, och drömde om en härlig varm dopp i badkaret, kanske därför förlorade tjejerna matchen. Iaf blev min sen eftermiddag precis så som jag hade tänkt. Värma upp sig i badkaret med min bra bok och bara njuta.
MEN... efter det ringde en helt chockad man och undrade om jag verkligen hade beställt en ½gris hos en arbetskompis. Jo jag hade ju beställt lite kött. Men jag hade allvarligt inte tänkt köpa en ½
MEN det hade jag visst....och så var det styckad och klart. mmmmh, men i fryspåsarna skulle dem och så fick jag verkligen ALLT som finns på en grishälfte. Jag var faktiskt chockat när min man kom hem med ALLT! Jag som kommer från storstaden som köper kött i affären, har aldrig sett så mycket KÖTT .
Ju vi äter kött men vi har faktiskt en nästan vegeterian veckan eftersom vi har inte så många karlar här i huset och vi tjejer klarar oss bra utan kött.
Men jag tänkte ju EKOLOGISKT, grisen har haft ett underbar liv innan, jag vet inte hur den dog, och det vill jag inte heller veta men det blev inga långa transporter....
nu är halva frysen fyllt med griskött, grillsäsöngen får nu äntligen börjar på riktig.
PS: Inga bilder den här gången. just nu behöver jag inte se på kött ett tag.
Önskar er alla en fin lördag!

1 kommentar:

Miruschka sa...

Det måste kännas skönt att ha så mycket kött i frysen, det förstörs ju inte i varje fall:)
Sov så gott!
Kram♥