söndag 29 maj 2011

Morsdag




TACK FÖR ATT DU FINNS
- av Siv Andersson

Jag är så tacksam för
att jag fått möta dig.
För du är speciell
och värdefull för mig.

Det som gör dig unik
finns i ditt sätt att vara,
din styrka och ditt mod
och allt som du kan klara.

Den kärlek som du ger
i omtanken om andra
ger lärdom om hur vi
ska vara mot varandra.

Du är en sån person
man lätt kan hålla kär.
Så tack för att du finns
just sådan som du är.

Jag önskar alla mammorna en fin morsdag precis efter deras smak!! 

Min morsdag har börjat bra. Första kaffe kopp vid sängen, för att vakna sakta, och mysa lite till. Och sedan ett frukostbord, fint dekorerat och med croissants, ägg... allt som behövs för att mumsa och njuta. Det som fattas var bara solen, men den kan inte barn trolla fram (det är jag som måste ta samtalet med väderguden igen ;) )
Nu får jag tid att blogga lite grann och sedan ska det bli en utflykt, men vart vi ska vet jag inte, vi får se...

3 kommentarer:

Ord & Känsla sa...

Vad mysigt det låter, här har jag fått små presenter av barnen och uteblommor (av mannen). Har tänkt göra en paj på em.

Kram Helena

Fröken Grön sa...

Jättefin dikt till alla mammor! Och så härligt din egen mors dag har startat. Hoppas vi får vidare rapporter om den hemliga utflykten.
Må så gott!
/Anna-Karin

Johanna Stålros sa...

Du verkar haft en fin morsdag. Fin dikt. Kram Johanna