måndag 16 maj 2011

Måndagslista

idag känner jag mig fortfarande hängig, men jag har inte druckit min andra kopp kaffe, kanske därför, men sitter nu framför datorn och har det svårt med min måndagslista-ritual. Idag är jag glad för???? Men jag tror det är därför ännu viktigare att försöka göra en, alltså:
Jag är glad för att:
  • ont i halsen är borta
  • jag har sovit djupt i natt
  • regn är viktig och blommarna, blad och gräs blir grönare, saftigare
  • fåglarana kvittrar glada trots regn
  • bullarna var jättegoda igår
  • vi har ett badkar (att bada är så bra, när man är förkyld)
  • liljorna är så fina
Ni ser min lista är inte speciellt bra, men det finns väl även sådana dagar. År glad att ishelgorna (säger ni så också på svenska? Allstså 14.-16.maj,  är snart över eftersom det brukar vara kallt då (och om det var kallt då ska det bli en fin sommer) här har det varit regn hela helgen och 4-11 grader jag bedömmer det som kallt.
Sommarn du får komma. Idag blir det inget speciellt, ska fundera vart jag ska plantera min rosor som jag köpte i lördags, kunde inte stå emot, men nu vet jat inte riktig vart de ska vara....mmh.
fram för lusthuset som inte finns än, det är väl en anledning att bygga ett, eller?
Hoppas ni får en bra måndag!
PS:Nu ska jag dricka kaffe att allt blir bra!

6 kommentarer:

Ullis sa...

Tycker du är tapper som skriver måndagslista fast du är hängig, och kanske kan det hjälpa lite.
Rosor framför ett lusthus låter ju bedårande, och nu är du ju halvvägs dit, rosorna har du så då är det bara lusthuset kvar!
Hoppas din dag blir bra.
Ullis

Carina Sjölund sa...

Du har ju mycket positiva saker på din lista :)
Önskar dig en fin Måndag!
Kramen♥

Petra / Popetotrora sa...

Att ha ett badkar är ju en hur bra sak som helst att ha med på listan! Jag skulle knappt kunna leva utan mitt badkar.

Och tusen, tusen tack för dom rara orden inne hos mig. Jag blev så glad (och nästan lite genererad) när jag läste dom! :-)

Den där Victoria sa...

Tycker du fick ihop en bra måndaslista ändå, med tanke på att du känner dig hängig.

Ha det bra du gulliga rara Ute!

Kram Elvira

Miruschka sa...

Ibland ÄR det svårt att få ihop till en lista, men får man fundera ett tag dyker det alltid upp NÅGOT:)
Krya på dig!
Kram♥

Lövkojan sa...

Jag tycker du fick till en bra lista!

Badkar är så härligt och bullar förstås, jag är dessutom jätteglad för regnet för nu gror alla mina sådder :).

Ha det fint, kram Marie-Louise