tisdag 24 maj 2011

Vädergud vad gör du?

Kära Vädergud!
Alltså regn hela dagen igår och sedan på kvällen blev det fint, så ska det inte vara kära Vädergud!

Om jag får lämna in ett önskemål så skulle jag vara tacksam om du lägger regntiden på natten, så att jag kan sova som en bebis när det plaskar på taket. På morgonen ska solen väcka mig med varma solstrålar. Gräset får vara då fuktig än och det ska lukta fräsch och ren. En liten varm vind får blåsa så att mitt vindspel ur bambus gör lite musik medan jag dricker min kaffe på träddäcket.
Efter det kan du ordna lite mer värme med det får gärna blåsa lite till så att man inte svettas ihjäl när man håller på med trådgårdsarbete och det är så underbar när du hjälper till med lite vind och sol att min tvätt blir rynkelfri och fint.
 Det här med grå i grå- dagar har jag inte förstått, varför behövs det sådana dagar? Jag har inte någonting emot vita molm på en underbar blå himmel, det gör mig faktiskt glad!

Ligger din motivering i det att man njuter då dagarna med sol och värme och blå himmel mer och uppskattar de mer efter sådana grå-mus-dagar???  Ok, det kan jag kanske kanske nappa på. Men tycker du inte att mina förslag låter vettiga?
Hör gärna av dig här på bloggen eller skicka ett tecken via en regnbågen eller bytt om det gråa direkt till den finaste sommarväder.
I väntan på ett positivt svar!
Fru Vallmo

Inga kommentarer: