lördag 11 juni 2011

Vad heter du?

 Vem vet var dem här blommorna kallas för? Jag har massvis med det nästan som lopiner som också kommer fram överallt. Jag känner inte namnet på tyska heller? Finns det nån som vet?

Själva blomman är ju verkligen otrolig vacker, synd att den hänger neråt att det inte syns hela tiden. Jag har och ska jobba igen (har lagt verkligen så dumt schemat, att jag har nu sååå många helger) När jag kom hem, var det fortfarande så varmt 29 grader, men det har varit 32 här, helt otrolig! Nu ska jag ta i mig lite vattenmelon och tar min bok. Det är ju helg!
Önskar er en fin kväll!

3 kommentarer:

Ullis sa...

Det är en akleja, och de frösår sig gärna! Jag tycker de är jätte vackra, har själv ljusrosa och svartlila.
Det är hur skönt som helst att sommaren har kommit! När det är så varmt att man inte orkar göra något vettigt i trädgården mer än njuta är det härligt!
Ha en fortsatt trevlig helg!
Ullis

Lövkojan sa...

Har också flera aklejor, gillar att de så lätt blandar sig med varandra och rätt som det är kommer nya varianter :).

Ha det bra, kram Marie-Louise

Johanna Stålros sa...

Ja du hade redan fått svaret, de är hur som helst väldigt söta! Kram Johanna