fredag 26 augusti 2011

Vad vet du idag som du inte visste för 10 år sedan?

Igår kväll kom jag hem från två fina planeringsdagar. Vi har jobbat mycket för att förbättra verksamheten och jag tycker att vi allihopa har gjort ett bra jobb, även om vi vet att en tuff tid väntar på oss. Vi har skrattat och haft det så kul tillsammans. Det är synd att planeringsdagar är bara en gång om året, när man har möjlighet att träffa alla sina arbetskompisar samtidig.
Men vad trött jag var igår, usch, (jag har faktiskt svårt att sova nån annanstans), men som tur är det fredag och jag är ledig den här helgen. Och helgen blir verkligen spännande: Jag ska äta surströmming! Nu har jag jobbat i alla år när det var surströmmingfest i byn. Så det här blir premiär för mig. Och jag har inga stora förväntningar! ;)
Tror jag behöver lite fisk mycket gräddfil, tomater och lök. Vi ska vara ute, så jag hoppas att jag överlever lukten...

Men idag är det fredag och jag hittade en fredagsfråga i en gammal GLAMOUR-tidskrift från juni 2010.
Petter blev intervjuad och han fick flera intressanta frågor, men till slut bestämde jag mig till den här frågan:

Vad vet du idag som du inte visste för tio år sedan?
Jag: Att jag är spontanare än jag trodde. Att jag kan göra stora steg och flytta i ett annat land med sack och pack. Helt enkelt jag visste inte för 10 år sedan att jag skulle hamna i Sverige.

Så här svarade Petter:
Vad vet du idag som du inte visste för tio år sedan?
Petter: Att livet som trebarnsföräldrar är ett tungt jobb men med fina uppsidor.


Vad vet du idag som du inte visste för tio är sedan?

2 kommentarer:

Carina Sjölund sa...

God morgon vännen!
Du kommer att älska surströmming, det kan jag lova :)
Det smakar defenitivt inte som det luktar :)
Kramen♥

Miruschka sa...

Jag trodde aldrig att
* det skulle vara så härligt att få barnbarn
* jag skulle "få" sjukersättning åtta år senare
* jag skulle bli en pysslig människa
* jag skulle börja blogga;)
Hoppas du får en härlig kväll!
Kram♥