måndag 29 augusti 2011

Måndagslista Nr. 27


Jag är glad för att:

  • den tropiska luftfuktigheten har utbytts till en härlig solig "nordisk" dag.
  • surströmmingen var inte alls farligt, kan än så länge inte säga att jag älskar den, men med gräddfil, tomater, lök och potatis smakade det riktig bra
  • jag i alla fall provade surströmming
  • surströmmingfest med byn var verkligen lyckad och jätteroligt, med alla lekar
  • söndagen var en otrolig lugn och vilosam dag.
  • jag lagade en jättegod middag igår. (Fylld kyckling med ris, självgjord äppelmos, tomatsallad även den med egna tomater)
  • surdegen ser ut som det ska vara
  • jag får baka mitt första surdegs-bröd imorgon
  • jag har en jättefin familj.
  • det där kraxande och lite ont görande i min hals har gått över och inte blev en förkylning!
Idag behöver jag en måndagslista, för jag är lite nervös inför ett möte som jag ska vara med idag. Möten handlar om besparingar och reducering av vårdplatser, och det är någonting som vi vet betyder arbetskrafter och inte vårdplatser (för patienterna kommer ju ändå) Jag hoppas verkligen att våra konsekvensanalyser får gehör. Håll tummarna!


3 kommentarer:

Miruschka sa...

Jag visste väl att du skulle gilla surströmming;)
Visst, jag håller tummarna jättehårt att ni får som ni vill!
Kram♥

Ullis sa...

Nu har jag kikat igenom dina senaste inlägg. Jag har knappt varit ute på bloggen på senaste tiden, har börjat ett nytt jobb och just nu tar det den mesta energin, men jag ska försöka få rutin på bloggandet igen. Så duktig du har blivit på att fota! Bilden ovan är jätte vacker, och jag gillade "singing in the rain-fotot" väldigt mycket också. Spännande med surdegen, jag har testat ett par gånger men inte fått till det, så om du lyckas testar jag ditt recept.
Ha en bra vecka, hoppas det gick bra på jobbet idag!
Ullis

Ullis sa...

Jag glömde ju att fårga hur det gått med dina torkade äppelringar? Har du testat än? Skulle vilja prova men har inte hittat något bra recept.
Kram
Ullis