fredag 9 september 2011

Vilket är ditt bästa secondhand-köp?

Fredagsfrågan idag har Adele fått. Intervjun hittade jag i Elle no.6 (2011)
 Frågan låter så här:
Vilket är ditt bästa secondhand-köp?
Jag: Nu pratar vi kläder! För kanske 20 år sedan köpte jag i Kaufhaus Kilo (det var en underbar secondhandaffär, där man betalade efter kilon!) en klänning som var jägergrönt och hade rosa små blommor på. Min mamma hatade klänningen, hon kallade det för Trümmerfrauenkleid (bråte kvinnor klänning) Jag älskade den♥! Jag hade den på mig året runt med mina älskade doc martens. Det värsta med det var att jag fastnade på någonting och då gick klänningen sönder. Men jag sörjer fortfarande efter den där. Men nu har ju tiden gått och mitt bästa  secondhand-köp jag hittade här i Sverige är jättefina "klumpiga" stövlor. Tycker egentligen inte om att köpa skor  secondhand, men de här kunde jag inte motstå. Here they are:



Så här svarade Adele:
Vilket är ditt bästa secondhand-köp?
Adele: Jag och min stylist, Gaelle Paul, hittade nyligen en pärlbroderad, trekvartslång klänning från 1920-talet, den är jättetung men det är som om den är gjord för mig. Vintagekläder passar ofta min kropp väldigt bra. Jag älskar att de har en historia och får alltid inbillade flashbacks. Det är som att bära någon annans liv.


Nu blev jag nostalgiskt och letade efter någonting som ungefär såg ut som min Trümmerfrauen-kleid
här lånade jag bilden
Min klänning var typ som den, som kvinnan här framme (med hammaren ?) har.

Jag ger frågan vidare till dig: Vilket är ditt bästa secondhand-köp?
Ha en finfin fredag!

Inga kommentarer: