fredag 4 november 2011

Vad stör dig mest i dagens Sverige?



Nyheter24:s Pascal Engman har träffat popstjärnan Eric Saade 10/7. Så fredagsfrågan har den unga artisten fått:
Vad stör dig mest i dagens Sverige?
Jag:  För det första vet jag inte om det handlar om dagens Sverige eller om det är ett västvärldsproblem, men jag stör mig över folk som inte vill ta ansvar för någonting. Och inte kan stå för någonting. Jag kan irritera mig över folk som gnäller över allt hela tiden, men är inte beredda att ta ansvar och förändra saker eller det minsta att säga det högt. Jag blir trött på det här man vill ha det bättre, men inte har en förändring, hur går det ihop? Tvätta mig, men gör mig inte blött! Det är någonting som stör mig just nu mest, och nu är jag i Sverige, men jag tror inte att det här är ett typiskt svenskt problem, nej, det tror jag inte!!!

Så här svarade Erik Saade:
Vad stör dig mest i dagens Sverige?
– Alla fördomar, att människor inte accepteras som de är. Alltifrån homosexuella till människor som klär sig annorlunda. Går du runt med rosa spikes på stan glor folk på dig som om du vore dum i huvudet. Varför då? Jag tycker snarare det är skönt, förstår du vilken karaktär den människan har som vågar det.
Ja, det här var en ganska politisk fråga? Men det skulle blir spännande vad som stör mest er i dagens Sverige/idag? 

3 kommentarer:

Carina Sjölund sa...

Jag har ett litet blogg uppehåll, men vill ändå göra ett litet inlägg, och önska er en trevlig helg :)
Kramen vännen♥

Äppelblom sa...

Jag vill bara önska dig en trevlig helg!

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag stör mig på vår fjantiga Jantelag (du ska inte tro att du är nåt). Att alla ska vara lagom och inte sticka ut. Man får inte tala om sina bra egenskaper eller tycka att man är duktig. Det avskyr jag.
Kram.