onsdag 21 december 2011

När det fattas ögonmått, eller julgranprojekt 1

Ja, det här med julgranen, allstå under sommaren valde vi redan våran julgran, vi brukar göra så, eftersom att leta efter en fin gran kan vara jättejobbig, när det har snöat rejält. I år var vi lite lat, eller JAG var lite lat och bestämde att vi skulle ta fina granen som står på tomten:

Ser ni den? Visst är den ganska fin, eller?

Så här ser den ut, när den värsta snön är borta.


Ja och nu ser ni här, julgranen står i hallen och "blöta" ner golvet, och har varit för stor!!! KONSTIG! Kronan och några  andra grenar har jag redan kapat, om den här julgranen blir fint???? Vi får se när den står på plats. Dumma jag städade igår här nere, nästa  år måste jag verkligen komma ihåg att börja upp i från, för här kan jag sen, städar igen. Man lär sig något nytt varje dag/år/stund....

Tja, det fattas verkligen ögonmått från min sida, jag trodde VERKLIGEN att granen var lagom stor :)
Del 2 blir det väl, när jag ska sätta den i julgransfatet (eller vad det nu heter), om det blir rakt

1 kommentar:

gunsan sa...

Jisses resa att få in den vackra granen;))
Men eftersom jag läser inläggen "från fel håll" så vet jag hur fint det blir till slut;))

Kramizzzzz