tisdag 7 februari 2012

Jag tröttnar aldrig på...


...det här mönstret.



Den här fina tapeten hittade jag här i huset, det fanns bara halva rullen kvar och passade precis som en "tavla" över sängen. Eftersom min man delade inte min förtjusning för det  fina mönstret så satt jag de tapetbitarna bara fast med häftstiftor, men efter alla år är jag lika förtjust i dem och maken har väl vänjat sig med dem. ;) Så nu kan vi väl snart limma fast de på riktig, eller hur?



Tapeten är made in Sweden och säkert riktig gammal. Vet någon om Järpen är namnet av tapeten eller fabriken?



Som sagt i vårt sovrum hittar man tapetspegeln, här ska jag vara en hel del under eftermiddagen, eftersom jag måste få ordning i mitt kläderskåp! 



Men innan dess blir det väl igen en sväng ut i det vackra vinterlandskapet.



Vad ska du göra idag?

6 kommentarer:

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Otroligt fin tapet, vet inget om namnet Järpen dessvärre.

Här jobbas det och sen blir det det sedvanliga racet hemma, med middagslagning tvätt, snabbtitt på TV och sen somna med en tidning eller bok i ansiktet ;) .

Kram kram

Carina Sjölund sa...

Vilken häftig tapet!

Här blir det snart jobb för min del," kväll"
Här skiner solen idag, och - 12 grader :))
Kramen vännen♥

Miruschka sa...

Jag gillar också den där tapeten, jättefin:)
Här har det inte hänt så mycket, tar det bara lugnt!
Kram♥

CreandoPhoto sa...

Japp! Dags att sätta fast den på riktigt! Absolut!
Kramar Kicki

gunsan sa...

Vilken härlig tapet, den skulle jag vilja ha som fondvägg;))

Hoppas att det blev fint i klädskåp;)

kramizzzz

Villa Frejas bokblogg sa...

Tycker jag absolut att du kan göra. Tapeten är jättefin.
Vilka underbara snöbilder.
Kram.