tisdag 22 maj 2012

Ett försök...en trädgårdsdagbok


...min plan mot min trädgårdsalzheimer är att dokumentera från och med nu, vad och vart jag planterar  här hemma hos oss, kunde även tänka mig att skizza ner mina trädgårdsdrömmar och tankar om jag hade lite mer talang. Eftersom jag är svag för fina anteckningsböcker och jag gärna hittar på anledningar att köpa dem (det värsta är jag tycker mest om dem när de är tom och oanvänt) så gick det fort att bestämma mig att den här fick följa med hem, och motivet passar väl perfekt till trågdgården, eller hur?

Just nu är jag jätteoptimistiskt att det här är en bra plan, och nu ska det planteras och grävas i trädgården....

Sofia med fina bloggen Hildas Hem har en sånt inspirationsbok inte för att hon har alzheimer, hon har boken för att skriva ner och samla alla otrolig fina idéer hon har i huvudet! Nu har hon gjort ett webbmagasin igen.
Klicka på hildas inspiration #2 och njut och bli själv inspirerad!!!

Jag ska skynda mig nu till (aj) tandläkaren. Ha ni en finfin tisdag! Hej hej!

3 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag funderar också på en trädgårdsdagbok. Speciellt nu när vi börjat med köksträdgård och trädgårdsland. Hopplöst annars.

Hildas hem - Sofia sa...

Jättefin bok! Det är bra att anteckna mycket. Jag har faktiskt också börjat skriva och dokumentera från trädgården - mest för att jag ska komma ihåg var jag odlade var och mina erfarenheter. man glömmer ju så lätt.

Tack vad gulligt av dig att tipsa om mig - det gör mig glad!

Jag önskar dig en härlig dag!
Kram Sofia

Carina Sjölund sa...

Det var en bra ide :)
Kanske ska kika på en sådan, nästa gång man åker till stan!
Kramen