tisdag 15 maj 2012

Jag har trädgårds- alzheimer

Jag har länge grubblat över om jag verkligen ska visa följande bild, eftersom den är inte direkt representativ för mig och mitt trädgårdsliv just nu. Men om jag inte visar bilden så förstår ni sjukdomen inte. Så jag biter i sura äpplet och visar det här:


Det här är allså en tulpan som har kommit upp i min "Jag har varit nångång i livet en fin rabatt" men nu icke-rabatt på husets framsida. Ingen riktig välkomnad prydlig rabatt- nej jag vet -och jag ska verkligen göra någonting åt det. MEN, rabatten ligger i träda där, för vi skulle ju måla huset..... så min argumentation var ju, varför ska jag fixa till rabatten där om det kommer sedan en ställning och förstör allt igen.?(ja så var tanken)
Så jag gjorde ifjol ingenting med den, men vad ser jag då... det växer en gul tulpan i en icke-omhändertagen rabatt.
 Och det är bara JAG som sköter trädgården här. Så jag är SÄKER att jag inte har planterat den här stackarn och jag är även SÄKER att den inte fanns ifjol och i alla andra år innan!!! Så vem satt löken?????

Ett annat tecken på sjukdomen är att jag ser på ett annat ställe här i trädgården någonting växer som jag tycker det är jättespännande vad som kommer ut där, någonting som jag vet jag har planterat i fjol men jag  är absolut aningslös nu vad det var för någonting! (Jag trodde det var liljor jag hade planterat där men de ser inte riktig ut än som liljor....?????
På ett sätt är det ju jättespännande att ha trädgårdsalzheimer för man upplever ju saker en gång till på nytt, men på andra sidan känns det skrämmande läskigt. Så jag ska göra någonting åt det.

Har ni några förslag?? Är tacksam för all hjälp jag kan få!

3 kommentarer:

Miruschka sa...

Haha, sitter och skrattar igenkännande, för jag är PRECIS likadan!
Jag rensade två rabatter idag och funderade på vad som egentligen växer där. Har totalt glömt VAD!!
Men man får se det positiva i det hela: det är lika spännande varje vår och sommar:))
Kram♥

CreandoPhoto sa...

*skrattar galet* Du gör inget åt det. Vad vore livet utan överraskningar? Det är ju väldigt praktiskt när man kan överraska sig själv! :)

kramar Kicki

Villa Frejas bokblogg sa...

Låter spännande. Härligt med en trädgård full av överraskningar :)
Kram.