onsdag 23 maj 2012

Majspuffar

Visste du att om alla svenskar bytte kött mot grönsaker två gånger i veckan skulle det motsvara CO2- utsläppet från 233000 bilar under ett helt år. Naturskyddsföreningen


Vi gör det faktiskt här hemma och egentligen kunde vi vara oftare köttfri, men då protesterar maken tror jag, men mina fina majspuffar kan inte han motstå ;)


Lite brunare ska de vara, men jag springer mellan datorn och stekpannan och om en liten stund ska vi äta.
Man kan äta de som köttersättning alltså tillsammans med potatis och grönsaker, eller som vi ska äta de idag, med sallad och örtesmör (självgjord så klart ;) )
Receptet, då? Kommer ni ihåg mina squashpuffar ? Här byter man ut, en burk majs till en medlestor squash.
Vi tar oftast direkt 2 burkar.
Så det här var min bidrag till  "ekologisk mat"! Nu ska jag äta!

(PS: Jag ska väl skriva upp receptet nån annangång när jag inte har så tidspress ok? )

2 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Visst skulle man kunna äta mer vegetariskt... en bra grej vore väl om alla skolor kunde införa en vegetarisk dag i veckan.
Kram.

Carina Sjölund sa...

Tänk om vi inte skulle få äta kött??? vad skulle man då äta!
Men nog skulle man kunna äta mera grönsaker än vad man gör :)
Kramen rara du♥