fredag 8 juni 2012

Är du morgonpigg?


Komikern Christine Meltzer har fått dagens fredagsfrågan, frågan hittade jag i Dagens Nyheter . Hade två alternativ idag men eftersom jag var tidig upp idag, så tar vi den. Så let´s go:

Är du morgonpigg?
Jag:  Sådär, just nu alltså under sommaren har jag det lätt att kliva upp på morgonen, men jag älskar att ha det tyst på morgonen, vara fåordig och perfekt är det att sitta på bron med en kopp kaffe i tysthet innan dagens ruschet börjar. Efter första koppen kan allt händer,det är en tyst överenskommelse här i familjen en ritual, jag är tyst med första kaffekoppen i handen och efter den då kör jag, och det funkar jättebra. På vintern har jag det lite svårare att kliva upp, brukar tända ljuset så sent som möjligt, så toabesök och borsta tänder det händer oftast i mörkret.



Så här svarade Christine Meltzer:
Är du morgonpigg?
– Jag tycker inte om att sova. Jag tycker man missar något då. Så jag går helst inte och lägger mig tidigt. Bäst sover jag på morgonen.
.hela intervjun

Hur går det för dig på morgonen? Är du morgonpigg?

3 kommentarer:

Carina Sjölund sa...

Nja, morgon pigg vet jag inte om jag är???
Men jag har inga problem att kliva upp om jag måste :)
Ha en fin dag vännen!
Kramen♥

CreandoPhoto sa...

Och här kan jag svara ett klart och tydligt NEJ! Det finns nog ingen mer morgontrött människa än jag, tror jag... :)

Kramar

Malin på pastill.nu sa...

Jag går upp först i veckorna, men på helgen får jag nästan alltid sovmorgon. länge. om jag mot förmodan går upp först så äter jag frukost och sen går jag och puttar upp sambon som får ta hand om barnen och så lägger jag mig och sover igen :-D Jag ÄLSKAR att sova på morgonen!!