fredag 1 juni 2012

Fredagsfråga om din röst

Ja, nu är det fredag igen, och det betyder ju fredagsfrågan här på bloggen, jag är ledig idag och ska försöka fixa så mycket som möjligt innan regnen kommer och innan våra gäster som ska komma imorgon. Den här gången fick Thomas Nordegren frågan, han är programledare för ”Nordegren i P1”. Och han fick följande fråga:


Hur skulle du beskriva din röst?
Jag: Jag har svårt att höra mig själv tex på röstbrevlådan..., jag undrar hur folk orkar lyssna på den här lilla gumman. Men antagligen har jag en ung (baby, säger jag) mjuk och behaglig röst,  för det har jag hört flera gånger. Men däremot min skratt, men det är en annan sak det. ;)
Så här svarade Thomas Nordegren:


Hur skulle du beskriva din röst?
– Jag skulle säga att jag talar engagerad, vårdad skånska. Någon som var på studiobesök här på radion frågade efter ”den där skrikiga gubben” och menade mig. En del tycker att jag skriker för mycket, jag har fått kritik för det. Fast för skånskan får jag inte så mycket kommentarer längre. Jag har ändå ett komplicerat förhållande till min egen röst. hela intervjun


Hur skulle du beskriva din röst??

2 kommentarer:

Miruschka sa...

Gud så svårt, men jag pratar nog väldigt "brett" (alltså med norrländsk dialekt).
Annars vet jag inte, men vad jag vet är att jag HATAR att höra min egen röst på typ mobilsvar och sånt!!
Ha en fin ledig fredag!
Kram♥

Villa Frejas bokblogg sa...

Fulast i Sverige ;)
Nu fick jag inte förmånen att se mig själv på film eftersom tekniken strulade :( - men det hade varit nyttigt. Ju mer man ser och hör sig själv i olika sammanhang, ju mer bekväm tror jag att man blir.
Kram.