onsdag 5 september 2012

Jag behöver er hjälp


bild: ttela.se
Hörni min dotter går nu tredje år på gymnasiet, det betyder att hon tar studenten nästa år! Och i natt drömde jag att jag gjorde henne total besviken för jag hade köpt en fel studentmössa. (Hon lugnade mig imorse och sa att man köper de via skolan) Men i Tyskland gör man sin Abitur och då sköter eleverna det flesta själva och det blir bara en "Abiball" . Så vi har inga mössa, blå/gula bänder???, skyltar, ?????????
Så hjälp mig att vi gör rätt! Jag har redan gjort mina misstak vid Lucia (fel band som tärna) och vid balen i 9an. Så den här gången vill jag inte missa någonting! Så hur gör man??
Vad måste jag fixa som mamma? 

2 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Jag tror att du kommer märka att din dotter kommer att ha kollen på mössor och fester samt vilka sorters kläder som ska bäras här och där :)
Vanligt är väl att man som förälder bjuder hem dem som kommit till avslutningen för att hänga blomster på den "nybakade" studenten! Gästerna får man ta hand om, glatt skryta om sitt barn för ;)

Eva Trillian sa...

Alla foto-butiker har dealer på skyltar innan studenten. Färdiga koncept där man bara lägger till egen vald bild och namn samt datum. Vi gjorde en egen, och den var bra, men det var inget fel på någon annans heller :)
allt man hänger kring halsen på studenten (och det ska vara mycket) ska hänga i blågula band, ja, det måste ju inta vara blågula band kanske, men det är festligt :) Häng blommor, uppblåsbara champagneflaskor, mjukis-djur mm
:) Det kommer bli en dag att minnas, oavsett färg på band, jag lovar!