måndag 15 oktober 2012

En kort måndagslista

Idag har det varit en sånt måndag som behövde kanske innan lite peppning med en måndagslista, strul med datorn, och kopiator (skriver man så, blev nu väldigt osäker!) lite människorstrul också och huvudvärk.
När jag äntligen kom hem, och satt mig sedan vid datorn, tänkte jag. Nääää ingen måndagslista idag, vad är det för mening. Jag kikade runt hos er och ville precis logga  ut, så ser jag en fin fin kommentar:

Hej! Så trevligt det var att du var och hälsade på hos mig när jag "rabblade" upp min två tyska favoritord, Schmetterling och Friedhof! Jag är vansinnigt imponerad av din svenska, har du lärt dig så mycket på så få år. Att skriva är ju helt klart mer besvärligt än att tala, imponerande. Jo, det är så här att jag är gift med en halvtysk och när vi går till Oma och Opas grav i Tyskland går vi ju till Friedhof, och jag tycker det låter så mycket vackrare än det svenska kyrkogård...... Jättekul att du har en blogg och den är så fin, så fin! Och tallrikarna du fyndat är helt ljuvliga! Agneta kram

Det var precis den kommentaren jag behövde! Säger det här en gång till. till Agneta och er alla som lämnar så fina kommentarer  TACK, det värmer verkligen! 
Så nu ska jag göra min kort måndagslista: Jag är glad för att:

  • det är bara den här veckan och sedan har jag min man tillbaka.
  • huvudvärken försvann
  • jag hittade de fina skålarna på loppis
  • hemslöjdsutställningen i byn var så lyckad. Helt otroligt, vad folk kan!
  • jag har förberedd en linssoppa till morgondagen
  • dottern klarade halkbanan.
  • jag vet vad nästgård är! ;)
Ha en fin kväll!

6 kommentarer:

CreandoPhoto sa...

Och precis om vanligt är jag tacksam för att du gör mig lycklig med dina måndagslistor. Underbara du!

Eddie Och Barnen På Bristol Academy sa...

Det där var en bra lista, och en fin blogg har du också! :) Anna

Queen of Kammebornia sa...

Fint! Och vad skönt att huvudvärken försvann, det gjorde min också idag. Och linssoppa är så gott! Kram!

Carina Sjölund sa...

Underbara Måndagslistor som vanligt :)
Ha en fin dag!
Kramen rara du♥

Snäckskalsdalen. sa...

Det var riktigt roligt att läsa och visst blir man glad för kommentarer!
Din måndagslista är bra, det finns så mycket att vara tacksam för. Framför allt när huvudvärken försvinner, för det är inte roligt. Linssoppa ska jag göra endera dagen, det är höstgott!
Hoppas du har det bra idag också!
Agneta kram

kavallinskan sa...

Vilken underbar måndagslista! Bra att huvudvärken försvann! Linssoppa är ju så gott, kanske jag ska göra en sån idag! :)

Ha en underbar tisdag!
kramar viktoria