tisdag 6 november 2012

Rådjur eller fågel och Cd 8 och chokladbollar

 Som jag redan nämnde igår så blev jag överraskad av mina härliga arbetskompisar. De firade min födelsedag som var i augusti igår, eftersom det var semesterstängt under den tiden, trodde jag att jag kom undan ;), men igår allstå då bjöd de på go fika och härliga busiga och fina presenter:

  • Först fick jag öppna ett litet paket med ett rådjur och en fågel. Och jag höll på att skratta ihjäl mig, för    när jag gick nån promenad med min arbetskompis så såg vi en rovfågel och jag sade högt: Åh kolla ett rådjur!!!  Hon tyckte det var jätteroligt, eftersom hon visste att det inte var första gången att jag såg en fågel och sa åh ett rådjur, för jag hade precis några dagar innan berättat att jag har sagt det nån gång här hemma UTAN STRESS! på tyska när jag såg många fåglar på vår äng. Jag såg de och sa högt Oh Rehe! Och blev helt chockad över mig själv eftersom jag VISSTE ju att det var fåglar. Så för att träna fick ett litet rådjur och en fågel. :) 
  • I andra paketet fanns det en CD-skiva  CD 8  och även då kom många skrattsalvor. Min man var ju i Umeå och där lyssnade han på en ljudbok, när han kom hem så ville han fortstätta med den och eftersom vi brukar lyssna på kvällen innan vi sover på ljudböcker så var det självklart för oss att lyssna då. Jag visste inte vilken bok det var och hade/ha ingen aning vad det handlade om, det ända jag hörde varje kväll var CD8 kapitel ??? och sedan sov jag, även min man kom inte längre. Så vi lyssnade en vecka på CD 8 och kom inte vidare.Bästa sömnmedel med andra ord. Så nu fick jag en egen skiva CD 8 av mina arbetskompisar.  :)
  • Och så det här, vid en fikastund pratade vi om chokladbollar allstså de med skum i. Jag erkände att tycker mycket om sådana. Och så berättade mina arbetskompisar med en självklarhet, att de gjorde sådana SJÄLVA!!!!  Mmmm lättlurad trodde ju jag, men kolla de har gjort de här extra för MIG! 

      Jag är så rörd över detta. Har förstått att man måste slå äggvita i över en halvtimme och jobba med
       gelantine, (min mardröm) så WOW! Oj vad fina de är.
Och slutligen fick jag även en fin grön skål (för jag tycker om grön) med gröna äpplen i, men den har jag kvar på jobbet. Alltså ingen bild! Men visst är det underbart att man har sååååå fina arbetskompisar!!!!
Är fortfarande rörd och tacksam, hur mycket tid de har ägnat sig åt allt det där. WOW! 

PS:Ljudboken heter: Himmel över London, tror jag! Och chokladbollar, de ska jag prova att göra själv!

5 kommentarer:

Queen of Kammebornia sa...

Vilket härligt kalas! Och grattis i efterskott! Kram!

Annes vita rum sa...

Härligt! och grattis i efterskott..kram

Anna sa...

Vilken fin uppvaktning! Härligt med så fina vänner!

Hoppas mandelbollarna gillas!

Ullis sa...

Vilka underbara kompisar du har! Och grattis i efterskott!
Ullis

Hildas hem - Sofia sa...

Mmmm, de där skumbollarna är ju sååå goda. Jag har gjort sådana själv för många, många år sedan. Så gott!
Så fint gjort också att de bakade extra till dig :)

Jag önskar dig en fortsatt fin dag!
Kram Sofia