torsdag 13 december 2012

Finaste pepparkakshus hemma?

Pepparkakshus.

Tänk man kunde göra ett sånt underbar fint pepparkakshus!
Jag personligen har gett upp att tillverka deg/ bygga upp ett hus. Jag är faktiskt för klantig och så för mycket det går även så och så rasar  hela huset sedan eller taket faller i flera bitar....det är bra när man känner sina begränsningar, eller hur?  Min mormor hon gjorde ett pepparkakashus till oss barn som jag fortfarande drömmer om och jag har alltid önskat mig att göra ett sånt åt mina barn. Men det blev varje gång ett fiasko så att vi inte har haft en tanke på att göra det sista åren. Men i år vill tjejerna göra ett med sin pappa, för de tror, han kan. Och jag blir så glad när jag ser på när mina sitter tillsammans och gör någonting ihop. 

Som jag redan skrev igår så har jag upptäckt hemjournalens julsajt och där hittade jag bilden och så kunde man tävla där. Vinsten är en Canon
Kanske finns det nån som har Sveriges finaste pepparkakshus hemma?

Hur gör ni? Tillhör det till er adventstradition?
Spännande!
Och så önskar jag er en fin Luciadag idag, med många 
lussebullar!

4 kommentarer:

Miruschka sa...

Andra advent brukar jag "göra" pepparkakshus, alltså jag köper färdiga delar och monterar. Men det är inte det lättaste det heller;)
Hoppas du också får en fin luciadag!
Kram♥

Carina Sjölund sa...

Länge sedan jag gjorde pepparkakshus. Det var när barnen var små. Och inte var det lätt, brände sig alltid på glasyren :)
Fin dag till dig oxå vännen!
Kramen♥

Husfrun sa...

Nja, en gång har vi byggt pepparkakshus med kidsen. Men så har jag faktiskt virkat ett. Det var riktigt kul :)
Kram.

CreandoPhoto sa...

Japp, vi byggger hus. Med brända fingrar och myyyycket godis och sprits på. Annars ser det bedrövligt ut :)

Kramar