fredag 14 december 2012

Känner du att du har hittat hem?

Hej och god morgon, fredagsfrågan för idag har Pugh Rogefeldt fått. Intervjun  är från 2009 och den hittade jag i dn.se och fredagsfrågan är:

Känner du att du har hittat hem?
Jag: Ja, det gör jag. I fjol skrev jag ett inlägg där det står så här:
men
idag har det varit faktiskt annorlunda, jag kommer ur affären och så ser jag att det busregnar här, och så överkom mig en känsla av lycka, när vi flyttade hit hade jag  precis tänkt ut en sådan situation, en vårdagssituation där jag handlar som alla andra i mitt nya vackra land, även på en dag där det är urusel dåligt väder, men jag känner mig hemma, att jag har min vardag här, att jag hälsar folk jag känner, att jag tillhör den gruppen som har här sin vardag. 
Och det är väl en bra tecken att jag känner mig hemma. Men jag tror jag måste ändå säga att jag känner mig hemma där min familj är. Men min dröm att bo på landet att kan ha djur, ett växthus,mycket plats, en sjö i närheten, alla årstider... det är ju också viktig för mig, men jag kan flytta igen med sack och pack och med min man och så gärna med barn, dock de måste ju flytta ut nångång (usch) men sååå länge är vi HEMMA här.

Så här svarade Pugh Rogefeldt, som bor på Gotland:

Känner du att du har hittat hem? – Ja, det gör jag. Jag flyttade hit 1987, har byggt rätt mycket på stället och rustat det. Då blir det mer och mer eget. I en hyreslägenhet gör man inte så mycket för att göra något eget.


Har du hittat hem?

4 kommentarer:

Annes vita rum sa...

Jag flyttade med min man och barn från Sthlm till Småland för ca 20 år sedan.Det var svårt och jobbigt dom första åren,jag hade ju mina föräldrar kvar.Men nu är barnen vuxna och vi är tillsammans här,så visst känner jag mig hemma nu.Önskar dig en fin helg..kramen

Villa Frejas bokblogg sa...

Även om jag och min man inte bor i vårt drömhus känner jag mig ändå hemma. Hemma är där familjen är! :)
Kram.

Miruschka sa...

Jag känner mig ABSOLUT som hemma! Även om jag skulle vilja bo i ett gammalt mysigt hus, så vill jag inte byta bort det jag bor i nu.
Kram♥

CreandoPhoto sa...

Ja, jag har hittat hem. Hem är där min man och mina barn finns. Just nu är det precis här och här är jag hemma. Med dem jag älskar mest av allt i världen :)

Kramar