måndag 10 december 2012

Lite adventsdekoration i vardagsrummet och en måndagslista


Nej, det är inte mycket ni se, man måste nästan leta, eller hur? Alltså man se julstjärnan och så lite ljus och en skål med stora kottar i fönstret och såklart julhästkudden. På sidboard står det bara tre kameler (som egentligen är dromedarer) det är de kamelerna som de 3 vise män hade med sig såklart och det var egentligen redan hela juldekoration i vardagsrummet för i år. På bordet brukar det står en skål med nötter men den har jag inte fotat för det var bara skålar kvar.


Men idag är det måndag och jag är glad för att:

  • vi har haft en underbar mysig söndag
  • Svante slutar (nästan) tappa päls
  • jag har nya julklappidéer till barnen
  • vi bor i Narnialandskapet just nu.
  • vi har en liten adventsfest efter jobbet
  • på lördag har vi glöggfesten i byn med roliga julklappsleken 
  • vår snälla granne kommer och plogar med traktorn garaget och vägar fri 
  • jag har fått så många fina kommentarer och det har jag sagt så många gånger tidigare, men de gör mig verkligen riktig riktig  glad och varm inombords.
Ha en fin måndag! 

3 kommentarer:

Carina Sjölund sa...

Underbar Måndagslista som vanligt♥
Ha en fin dag vännen!
Kramen♥

MammaElva sa...

Vad fint du har det! Och vad mycket fint att vara glad över :)

Ha en fin dag! kram

Anna sa...

Vilka söta ljuskameler! Underbara!
Gillar dina fina måndagslistor! De sprider glädje omkring sig!