lördag 2 mars 2013

Gamla brev, fina minnen


Internet är en fin sak, vi kan snabbt hitta information, klicka hem någonting, blogga !, vi kan skypa och skriva mejl. Men ibland så saknar jag den gamle brevvägen, när vi skrev varandra brev med kuvert gjord ur gamla tidningar. När man hade bland räkningar ett färgglad brev i handen, och väntade bara att få läsa det "nyaste" av sina kompisar. Jag har en hel bunt av så fina brev och jag bevara de som en liten skatt.  Jag kan bara inte kasta dem, det är fina färgglada minnen.

Att få post är ju någonting så speciellt och fint, och om du tycker du får för lite post, så kanske vill du hänga med vid andra post-till-dig- aktion. Hela nästa vecka kan man anmäla sig, så häng med!

Önskar er en fin helg!

3 kommentarer:

Annas röda stol sa...

Underbart!!! jag har oxå mina gamla brev sparade, man kan sitta ner och läsa och LE :)) Ha det gott. Kram Anna

CreandoPhoto sa...

Ja, gamla brev är härligt. Och nya. Som i post-till-dig! Ska bli lika roligt en gång till :)

Kramar

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag håller med, när jag var barn och tonåring hade jag hur många brevvänner som helst och det var roligt att gå till brevlådan. Det kan jag sakna ibland.
Kram.