lördag 26 oktober 2013

Vem trodde att jag skulle klara det här! Inte jag iaf!


Om jag skulle beskriva mig som pysseltyp, så skulle jag väl säga en otålig hobbyist. Jag älskar snabba korta pysselprojekt, där jag kan se direkt resultat. När jag begav mig i december 2010 på det här långa projektet så hade jag ingen föreställning att jag verkligen skulle kunna hålla på med hela projektet i nästan 3 år! Så otypiskt mig! Mina mormorsrutor såg man flitig här på bloggen, när jag visade läsrummet var dem med och när jag hade kommit till hälften ungefär och då var jag verkligen nära att avsluta projektet. Sist såg man rutorna och filten när jag undrade om jag skulle behöva gardiner i läsrummet det var i maj 2013.

Och nu, ja nu är filten alltså klart, jag fattar inte jag är så stolt!!! Jag som bara kan sticka strumpor, vantar, scarf, högst en tröja för det tar egentligen redan för lång tid! Här visar jag nu med all stolthet min mormorsfilt:


Filten har verkligen blivit så lång att den täcker en hel säng! Hurra, hurra! Filten ska värma dottern i Uppsala, hon ska få den nu när hon kommer nästa gång! Som sagt jag är så stolt och nu vet jag att jag kan att även jag kan stå ut lååååånga projekt! Man lär sig varje dag någonting! ;)

Ha det bäst!

9 kommentarer:

marie sa...

Verkligen bra gjort!! Och vilka härliga färger! ( själv har jag ett barnlapptäcke på g... Det barnet är nu 31 år... Blir kanske klart till ett barnbarn?? !

Melody and M.E sa...

Helt fantastiskt! Imponerande! Vilket otroligt jobb du gjort och lyckliga dottern som får den att värma sig under! Bara en mor kan göra en sådan present!
Kram M.E

Annas röda stol sa...

Så fint och vilket arbete du lagt ner:))). En trevlig kväll till dig. Kram Anna

Den där Victoria sa...

Du är grym!!!! Så hinla fint och vilket jobb du har gjort, jag är mållös.

Kram

Annika GW sa...

Ja den filten ska du verkligen vara stolt över. Vilket fantastiskt arbete! / Annika

creandophoto sa...

Fantastiskt!!! Själv har jag haft så goda intentioner, men inte alls lyckats. Kanske kan jag få ihop en kudde...kanske... :)

Unknown sa...

Himmel så fint! Så roligt för din dotter att få det vackra.
Kram
//bara anna

Sinta sa...

Åh wow!!! Verkligen huuur fint som helst. Duktiga du!

Maria-Snickaregården sa...

Wow, du är helt otrolig. Jag som håller på med sockor och annat smått för tålamodet är inte så bra. Men nu blev jag sugen på att testa ett större projekt. Filten blev så fin. :)
Kram Maria