onsdag 22 januari 2014

Det där med att våga och utvecklas



Det var väl det som jag ville jobba med 2014. Förra vecka så hade jag en stor funderare om precis de här två ord att våga och utvecklas eller till och med våga utveckla.
Egentligen vill jag utveckla mig, vill gå en utbildning och är egentligen inte rädd att jag skulle inte trivas med det, så varför anmäla jag mig inte och gå utbildningen till familjterapeut?  Egentligen är jag redo, men varför bara egentligen? 
För det är inte rätt tidpunkt ändå, runtomkring mig om jag säger så, skulle jag ha sagt ja nu så skulle jag har börjat nästa vecka..... 

Nu har jag allstå beslutat att jag inte ska gå utbildningen den här terminen och det ger mig en trygg och lugn känsla men även en känsla av att jag är feg att jag inte klarar att våga någonting. 
Jag har  tänkt börja utbildningen nästa termin men det finns en rädsla i mig att jag kanske ALDRIG kommer göra det för, kanske finns det alltid hinder, när man bara vill se hinder!
Och så undrar jag om jag bara vill se hinder... ni vet! 

Men nu har jag lyssnat på min magkänsla och den säger nej till utbildningen just nu, men inte nej till utbildningen överhuvudtaget. 
Vad säger ni?
FEGIS?

3 kommentarer:

Den där Victoria sa...

Att lita på magkänslan är inte att vara fegis, du har ju inte helt slagit ifrån dig utbildningen, ta det när det känns rätt istället, det brukar bli bäst så.

Kram Victoria

Villa Frejas bokblogg sa...

Nej, du är ingen fegis. Du lyssnar till din magkänsla vilket är helt rätt. Samtidigt är du klok som reflekterar över hindren. Fundera på vad som är din dröm, ditt mål. Och vad som står i vägen för att du ska nå dit. Riv hindren mentalt. De ska inte bygga upp ditt liv. Snart kommer en tid då det känns rätt att ta tag i utbildningen. Kram.

CreandoPhoto sa...

Jag tror i regel att man ska lyssna på sin magkänsla. Men jag tror också att man måste våga trots att man är rädd. Det är faktiskt en av mina visioner för året 2014, att varje vecka säga ja till något jag egentligen är rädd för. Får se hur det går... :)

Kan du inte redan nu anmäla dig till nästa termin? För att landa i tanken och för att det blir svårare att backa ur då?