lördag 15 februari 2014

Att ha haft en pastellfredag


Igår var det Alla-♥-dag och vi firade dagen i pastelliga färger! Dottern och jag, vi var lediga och så pysslade vi vimplar tillsammans och bakade slutligen maffiga cupcakes. Och rosor, de fick jag av maken, dock inte som allahjärtansdagpresent, nej han köpte dem i onsdag åt mig, för han förstod att jag behövde någonting som peppar och glädjer mig
.
I onsdags fick jag veta att jag inte får fortsätta på mitt nuvarande jobb, mitt vikariat går  ut i mars och blir inte fölängd. Synd när man trivs så bra- nu ska gå tillbaka på mitt gamla jobb och sen är jag öppen för all nytt, det är bra om man ser möjligheter och det försöker jag - ser det positiva i allt. 

Det var roligt att pyssla och framför allt att baka tillsammans med dottern, det är dem stunderna jag njuter mest nu för tiden, för sedan min äldsta dotter har flyttat, så vet jag hur fort tiden går, och hur viktig tillsammans tid är...
Vi avslutade dagen med soffhäng, ljus och chips..
Och nu har vi alltså haft en pastellfärgad alla ♥-dag och jag njöt fullt ut.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mysig dag. Gäller verkligen att fånga de här stunderna. Min äldsta flyttar nog på riktigt till hösten om hon kommer in på universitetet. Tiden går för fort. Hann inte med känns det som.
Skönt att du försöker se det positiva i situationen.
Kram Maria

Den där Victoria sa...

Vad mysigt. Trist med ditt jobb där, men skönt att du ser positivt på tillvaron ändå.

Härligt pastelliga bilder.

Kram Victoria

Villa Frejas bokblogg sa...

Nej vad tråkigt att du inte får vara kvar där du trivs nu. Hoppas du hittar ett jobb framöver som känns minst lika bra. Kram.