tisdag 11 februari 2014

Vilken fikastund


Titta de kommer verkligen allihopa och fika i stora skaror!!! Det är så roligt att se att de verkligen kommer och äter upp all mat ur kaffekopparna! Det kallas verkligen för ett kalas i syrenbusken och det glädjer mig. Jag är ingen ornitolog eller någon speciell fågelfanat men jag tycker om att sitta vid fönstret och titta tillsammans med våra katter och iakttar dem. Vi är publiken (även om katterna säkert skulle gärna vara aktiv  i detta skådespel. ;) ) och är helt förtjusta hur de kommer och efter en stund så hämtar jag kameran och tar massor kort. Så mina kaffekoppar blir verkligen uppskattad av fåglarna och jag tackar!


Och även Pringelsburken har kommit till sin användning! Dock har fåglarna varit så giriga och många solrosfrön har hamnat på marken, men det gör inget för då kommer ännu mer talgoxar och smaskar i sig dem. Dock måste dem vara på sin vakt,  för Nike han ser dem på marken med samma förtjusning!?



4 kommentarer:

Anonym sa...

Wow. Vet inte vad mer jag ska säga. Men wow alltså vilka superfina fågelmatare du har gjort. Kopparna är ju hur söta som helst och pringlesröret är också jätte fint!
Vi startade lite sent med matandet (januari) och försöker nu som bäst locka dom små liven att komma och äta hos oss. Men än så länge har det inte direkt varit någon rusning. Kanske är dukningen det är fel på, för våra har inte fått nått sånt här finporslin inte :)

Villa Frejas bokblogg sa...

Så underbart sött med kaffekopparna i trädet :) Kram.

Anonym sa...

vad läckert med kopparna!

Maria at inredningsvis sa...

Vilken SJUKT söt post...men katt+fåglar= DISASTER haha :) jag hoppas att du haft en fin Alla hjärtan i helgen.

Ny post ute....hur man hittar drömmattan :)

LOVE Maria at inredningsvis - Swedish decor, food, and fashion