torsdag 27 mars 2014

Att göra en repris på en goding





Den här tekannan har jag visat många gånger här på bloggen! Och tekannan har blivit ett älskat föremål här i familjen. Men innan var den bara en nöjdlösning. 
Efter att ha haft en snygg och dyr bodum tekanna och sedan dess två såna bara några månader innan är det svårt att tycka om en 40kronors dollarstore tekanna.
Men eftersom min yngsta dotter lyckades förstöra alla 3 bodums kannor gav jag upp.
Och köpte den där!

Och eftersom jag tycker om allt som är prickig så målade jag röda pricker på den(med samma pennor jag använde här) och så blev det plötsligt till ett unikt fint föremal här hemma.

Och den kannan allstå, den 40kr.-kannan den håller!

Och nu har yngsta dottern och jag gjort en till.
Och vi hoppas att den också kommer att bli älskad precis som vår.





en rosa prickig till en fin människa






2 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Så himla läcker. Du är så pysslig och duktig.
Kram.

CreandoPhoto sa...

Jag blir helt lycklig! Jättefin och helt säkert mycket, mycket kärare än den finaste Bodum-kannan :)