onsdag 19 mars 2014

Ibland kan det vara bra att vara en dinosourier.


Ibland känner jag mig som en dinosaurier på jobbet, de unga kolleger stirrar bara på mig som om jag kommer från ett annat århundrade. Som tex. när jag berättade att man hade förrut sterila lådor, där det fanns "sterila kompresser" i som man tog ut med en extra steril stor tång som alltid fanns brevid steri-lådan.
De fanns under min utbildning och länge efteråt tills man bytte till inpackade kompresser på sjukhuset jag jobbade i Tyskland.

När de nya kompresser kom, så skulle de fina gamla stållådorna slängas! Men min kompis och jag skrek nästan samtidig att vi ville ha de istället, och så blev det, vi båda fick en liten och en stor låda. Och jag älskar mina. I den stora förvarar jag just nu sy-grejer, och i den lille har jag  mest armband av olika sorter och klockor i och den står i sovrummet. När vi gör köket om så hoppas att jag har plats så att den stora kan stå framme och har i sig som tidigare kökshandukar (ej sterila ;) )  De här lådorna tillhör definitiv till mina förvaringsfavoriter.

Ibland kan det vara bra att vara en dinosourier.