tisdag 9 september 2014

En höstdag för ljus och te och film


Idag har jag varit ledig, efter en very intensiv jobbhelg inkl. måndag. Igår kände jag mig verkligen att  jag var helt utpumpad, det fanns typ ingen energi kvar. Och hur mycket jag efter den här lediga dagen har längtat kan ni kanske ana.
Och nu går det mot kvällen och jag vet inte vad jag egentligen har gjort med den här tisdag.
Jag hade tänkt baka äppelkaka och bröd och rensa och sortera min garderob.
Och så har jag inte gjort någonting av det.
Jag handlade och så brunchade jag med min man innan han skulle åka till huvudstaden.
Och så plötsligt har vi kl. fem.
Lite plock och städ och tvätt blev det visst också men inget med mycket kraftansträngning.
Och konstigt nog så känner jag mig fortfarande trött och jag vill bara dricka te och tänder ljus och se en film. För att samla mer kraft för morgondagen.
Idag var det en höstdag, en sån höstdag där det inte vill bli ljus och det är varken varm eller kallt och  det regnar så att det är ruggig, och rå i luften.
En dag alltså där man ska göra det så mysigt som möjligt med ljus och te och braskamin och en film.
Så det ska jag alltså göra nu.

Godkväll allihopa!
















1 kommentar:

Villa Frejas bokblogg sa...

Te och brasa och film, det lät helt perfekt. Kram.