tisdag 23 september 2014

Och så kom hösten på riktig





Och så kom farbror Frost i morse. Nu är det alltså höst på riktig ingen sensommar längre. Jag är så glad att vi fick njuta iaf av solrosorna ett litet tag innan frosten kom, nu ser dom ju lite bedrövligt ut med sina hängande huvuden.  Men första frost är ändå magiskt på nåt sätt det kanderar blad och gräs och allt så vackert att jag varje år måste springa ut för att knäppa kort.  Idag är en frisk kall luft , en sån härlig höstmorgonluft. Och solen börjar värmar och väcker trädgården igen.

Bersån ligger än i skuggan och ser så ja förvildad ut? Hösten har lämnat även där sina spår, men jag tycker det är vackert.

Idag har jag en ledig tisdag som passar mig jättebra i konceptet. Det står mycket på min att-göra-lista: städa hönsstallet, en loppistur till erikshjälpen och lions, köpa färg, baka och fixa.
Och vädret visar att det blir en fantastiskt tisdag. Som vi kallar nu en höstdag.





Inga kommentarer: