torsdag 23 oktober 2014

Lika aktuell som1967!

Ja, jag kör ett inlägg till ur boken kvinnans hälsa och harmoni
Den här gången handlar det om bröstcancer eller som de säger i boken bröstkräfta.
Gör du regelbunden en självundersökning?
Jag gör det, dock kanske inte direkt så som på bilden, jag ligger ju inte, jag gör det efter duschen, typ.
I boken står det så här:
I sina två händer och sin spegel har kvinnan själv det mest verkningsfulla vapen som man känner till i kampen mot bröstkräftan


Jag ska nog inte säga " vapen mot cancer" men iaf är det bästa sättet att upptäcka bröstcancer.
Det har hänt mycket sedan 1967.
Tack vare Cancerfonden som finanserar cancerforskning.
Man kan så enkelt stödja dem genom att köpa Ett rosa band 
Jag blev extra glad när jag såg en kille i en affär som hade bandet på sin skjorta 
och nu när de rosa band har blivit så snygga,kan man ju inte heller motstå,eller hur?

Inga kommentarer: