onsdag 12 mars 2014

Kein Netz

 

Nu har vi haft strömavbrott i några dagar, som tur inte så länge men dock varje dag några timmar utan förvarning och med strömmen försvinner även telefoni och såklart nätanslutning. Strömavbrott är ju inte alls rolig. Himmel vad man är beroende av el!  (Vår cirkulationspump går med el, så vi har ingen värme och ingen vatten) 
 När el kommer tillbaka och man kan fortfarande inte nå andra eller så visar mobilen att man skulle ha iaf nätanslutning som dock inte finns då blir jag lätt irriterad, och så undrar jag hur jag överlevde förrut när jag inte ens hade en mobiltelefon ;) 

Den insikten kom då jag satt på balkongen, första gång för iår, med solen i ansiktet och en kopp kaffe i handen, att ibland kan det vara bra att kommer back to basic igen för att inte blir slav av sina prylar. Och precis när jag sitter där med slutna ögon och filosoferar, då får jag ett sms....


...WLAN fungerar igen och allt är glömt, visst sa jag att det  ibland kan vara bara? ;)


Hur beroende är du av dina dataprylar?

Inga kommentarer: