torsdag 21 augusti 2014

Jag vill kalla det sensommar


Det är så jag vill kalla tiden nu eller månaden augusti i alla fall. Jag vill inte att den härliga sommarn är över.  Tyvärr gör vädret det just nu jättesvårt för mig att hålla fast vid det, för det regnar, och tunga moln hänger i luften och temperaturen är kring 15 grad, det är mer höst i luften än sommar. Men när solen kommer fram och visar sig då känns det så, så om sommaren själv vill stanna lite till.
Det spelar ingen roll om jag gör en promenad med hunden eller kör bil, jag tittar omkring mig för att se mig mätt på allt grönt som finns kvar och på det vackra landskapet som finns just nu. Och jag njuter och sen när jag blir mätt då får hösten kommer med sina färger och sina mysiga kvällar och nya pysselidéer som bara väntar att jag äntligen börjar.
Men än, än kallar jag den här tiden sensommar.

1 kommentar:

Annas röda stol sa...

Ja visst är det så! Fast här blev det höst med en gång och jag har lite extra kärlek till hösten :) Ha det gott. Kram Anna