fredag 23 januari 2015

Det här med 2015


Häromdagen berättade jag att det ska hända någonting 2015. Någonting som kommer förändrar mig, det vet jag redan nu. Någonting jag är väldigt nervös inför inte för det som jag ska göra, mer för att allt som är omkring det.

 För ett år sedan så skrev jag ett inlägg om att våga och utveckla. Och 2015 ska jag nu göra det, jag har anmält mig i höstas för den där familjterapeututbildningen som startar nu i februari och känslan kring utbildning är en helt annan än i fjol. Jag är redo med andra ord.


Men alla mina trogna följare vet ju att jag har svårt att  att packa min väska fördelen nu är att det här är planerad. Och det kommer fungera, på nåt vis, jag har ju ingen lokalsinne, dock som tur finns det en gps i mobilen.

Familjterapeututbildning tar 2 år och 2 (för mig kommer det nog blir 3 dagar) i månad ska jag vara i Huddinge och utbilda mig. Det här blir väldigt kul och jag vet att jag kommer växa och förändras redan efter första utbildningsdagarna.
Det känns spännande både positivt och negativt. Positivt såklart eftersom jag länge har funderat över att göra någonting annat och allt kring familj, pedagogik, rollfördelningarna har intresserad mig väldigt väldigt länge. Och så kommer jag träffa nya människor, får nya intryck och utveckla mig som person.
Det ända som känns negativt är ju hela rese-grejen. Det är ju inte direkt nästgårds, men men det är väl det minsta problemet. Och att jag än inte riktig vet vad jag ska göra sedan. Alltså efter utbildningen. Men även där kommer det med tiden säkert visa sig en möjlighet, eller hur?

Så i år blir det ett år för att våga och utveckla! 
Så spännande.

1 kommentar:

Den där Victoria sa...

Men åhh, vad glad jag blir att läsa detta. Vad roligt att du tagit steget och vågat hoppa för att utvecklas inom något du brinner för, heja dig.

Kram Victoria