torsdag 22 januari 2015

Två tips!

Jag är sämst på att dekorera tårtor, cupcakes... speciellt när dekorationen är smetig. Jag får aldrig till det som i bakböcker eller som andra gör (som tex. min dotter) jag har kämpat med spritspåsar och de där sprutorna som man kan köpa och alltid alltid har det hänt en katastrof som tex. att spritspåsen brast eller munstycken flög iväg eller allt kommer ut uppifrån och på sidan.Det är även supersvårt för mig att fylla en sånt spritspåse utan att kladda ner den totalt utifrån. Eller så kommer ingenting alls ur påsen och städningen av den där spruta/spritsgrejset har varit skit och kladdig och bäh. Kanske har jag inte talang, tålamod eller fel utrustning ? Kanske alltihopa? Mot en av felen gjorde jag någonting åt. Jag köpte efter flera flera moment den där Lékué spritsgrejen. Och?

Jag köpte den kanske i september 2014 men vågade inte använda den, eftersom jag trodde att jag skulle misslyckas igen. Men nu har jag gjort det och resultatet är för min del fantastiskt även om smeten blev som den blev, men inga större katastrofer! !!! Jag är supernöjd med köpet, eftersom den är enkel att fylla, enkelt att hantera och superenkelt att städa! Så 10 från 10 poäng för den här.  Så den kan jag verkligen rekommendera !


Mitt resultat blev så här: 


Så jag har någonting att jobba med. Men iaf smeten sitter ovanpå muffins och det är för det första huvudsaken. 
Och så kommer jag nu till andra tipset!
Igår gjorde jag dem här cupcakemuffins inom 3 min. perfekt när man inväntar besök, vill bjuda på någonting smaskig men har den totala tidsbristen!
Det låter väl som ett bra tips, eller?

Jag köpte blåbär "god-bitar" i affären,  samt färskost.
Florsocker och blåbärssylt fanns i skafferiet och blåbär i frysen.
Jag färgade 200g färskost med lite, lite blåbärssylt och tillsatt 8msk florsocker!
Rörde alltihopa ihop och sen alltihopa på dem köpta muffins.

Mmmmh superhimlagott och superhimlafort och enkelt.
Ska själv prova det med citronmuffins nångång.
Men igår behövde jag rosa. 

Smaskig, kladdig, rosa!

1 kommentar:

Lövkojan sa...

Aha, en sån där skulle jag ta och köpa, har precis samma problem som du, jättefiffigt!!

Muffinsen ser riktigt goda ut!

Ha det fint, kram Marie-Louise