onsdag 21 januari 2015

Jag kikar in igen


Hej, hej!
Ja nu var det verkligen länge, länge sedan, advent, julen har gått och det nya året har redan börjat, och den aldrig-vilja-sluta-januari närmar sig också sin slut.
Och så kikar jag in här.
Vad jag har gjort? Eller varför det har varit så tyst här? Jag har haft besök från mina föräldrar här innan jul och några dagar till in i det nya året. tyvärr blev vi allihopa väldigt förkylda och var väldigt slutkörda från jul tills ja, kanske för några dagar sedan att jag känner mig piggare... Jag jobbade dessutom förfullt och extra och det kändes så att all min energi gick åt att återhämta mig.

Idag är jag ledig och det känns himlabra att ha mer krafter och ork. Känner nån igen det? Den här känslan när man upptäcker att " Jaha SÅ var det nar man är "återställt!" den är oslagbar. När man kan stå på ben och fixa allt och man tror nu är man "frisk" igen men fortfarande så himlatrött och orkeslös, och man kämpar sig lite genom dagarna, så är det varje gång för mig en så otrolig positiv överraskning när jag upptäcker att det finns en stegring från att "kunna stå på ben" igen, och att man NU är pigg och som vanligt igen.

Hur vi har haft det annars? Ja det var väldigt mysigt och lugn, och förutom sjukstugan som fanns här så njöt jag av att ha familjen här.  Det var väldigt skönt.

Men nu har jag kikat in här och förhoppningsvis blir det flera inlägg nu igen. För 2015 kommer det händer saker för mig. Och jag är lite nervös inför detta, men detta blir ett annat inlägg!

Hoppas ni allihopa mår bra! Det var första livstecken efter en lång lång paus. Men nu är jag här igen!
Vem jag nu var?
Ja Fru Vallmo såklart! ;)


2 kommentarer:

Annas röda stol sa...

Släpp in mig!!! Fin kisse :) Kul att du är tillbaka och hoppas du kryat på dig nu. Fin kväll till dig. Kram Anna

Den där Victoria sa...

Härligt att se dig och att du börjat piggna på dig, förkylningar den här årstiden är så envisa.

Kram Victoria